Monday, October 22, 2012

BAHAGIA SANGAT KE LEPAS KAWIN NI???


apa khabar kepada pembaca blog ni. dah bersawang dah aku tengok.. tak ada yang improve pon dalam blog nie.. so xde orang sangat lah nak baca..

lantaklah..

aku cuma nak luahkan perasaan aku kat sini..aku tengok kawan2 aku yang dah kawin ni happy jek memanjang.. bahagia sangat ke?? siap nak post2 kat facebook bagai nak bagitau kat semua bahagia dapat kene peluk la.. bahagia isteri sambut depan rumah lah.. bahagia dapat g honeymoon la.. dan macam-macam lagi.. first baca bolehlah terima lagi.. tapi bila dah selalu sangat post bgtau yang kau bahagia sangat lepas kawin naik menyampah pulak nak baca...

lepas tamat pengajian nie aku dah tak aktif sangat facebook2 nie.. tapi bila dah buka sekali tu baca... owh.. kawan aku dah kawin rupanya.. buka lagi.. oh.. best rupanya kawin nie.. boleh jalan sama2.. tengok tv sama2.. makan sama2.. semuanyalah nak sama2.. tapi kalo sampai semua kau nak bagitau.. xdonya teman nak buka page kau lagi.. terus unfriend sebabnya menyampah baca post2 dia.. annoying.. bukan apa.. bagi aku simple jek.. lepas kawin jagalah air muka pasangan kita.. kadang apa yang kita post ni menimbulkan banyak spekulasi pada orang lain.. better simpan sendiri.. sikit-sikit boleh lah nak share.. x salah pon...tapi kalo dah terlebih2.. naik menyampah pulak..

tu satu hal.. ni kat office aku pon ramai yang baru melangkah ke alam perkahwinan.. muka masing2 berseri2.. biasalah.. lepas kawin mesti la plan nak ada anak.. tapi kalau cakap bisik2 dengan orang yang dah berpengalaman sampai kat telinga aku pun dengar naik geli pulak.. sibuk tanya petua nilah tulah.. sampai citer dalam kelambu pon nak cerita kat orang.. tak malu kew??? geram jek... 

yang teringin sangat nak anak tapi belom ada rezeki sibuk tanya tu ni kat orang yang baru kawin nie.. tak pahamlah aku zaman skang nie... aku bengang betol la... 

korang rasa aku jealous ke? bukan jealous ok.. tapi menyampah.. cerita tak kene tempat.. time kerja kerjalah.. ni sibuk nak tahu pasal hubungan2 kelamin nie... bila aku buat muka serius cakaplah aku tak suka dialah apalah.. mulut orang ni xle nak tutup.. mulut tempayan bolehlah..

so, conclusionya.. BAHAGIA SANGAT KE LEPAS KAWIN sampai nak bercerita semuanya kat orang??? simpan sendirikan boleh.. xyah nak kepochi2 sangat la.. orang pon tahu kau happy.. tapi tak payah nak menunjuk sangat.. steady sudey...cool jelah..

ok lah.. nak start kerja.. rasa xpuas lagi nak luahkan perasaan nie.. tapi nanti2lah.. ada masa sambung balik..

No comments: