Thursday, October 25, 2012

SILENT

wah... esok genaplah seminggu kami menyepikan diri. bagus jugak... walaupun hati ni sedih sorang2 kat rumah ni atleast aku belajar satu benda.. duduk dekat tak semestinya dapat jumpa selalu.. apa nak buat dipagi raya ni yek??

pagi tadi bawang merah suruh call ayah.. ayah nangis2 time makan.. sedih pulak mendengarnya.. rasa nak balik JB jek.. tapi keadaan aku skang tak mengizinkan aku balik.. esok mak ayah dan adik2 nak pergi Negeri Sembilan.. hantar rombongan merisik untuk boboy (pak usu aku). dah nak kahwin rupanya si boboy nie.. baguslah.. mudah-mudahan murah rezeki dia lepas nie.. 

ni aku pulak camne ni??? dah masing2 senyap bila nak kahwin? macam tak ada jodoh jek.. kalau tak ada jodoh pon kalau nak cari yang lain aku rasa take a long time nak mulakan perkenalan dengan orang baru.. aku dah penat dengan semua ni. bila kenal dengan orang baru.. first thing akan ditanya.. bila birthday awak ek?? berapa adik beradik awak ek? apa hobi, kegemaran awak... and bla.. bla... bla... bla... so boring...

tak ada ke bercinta bahagia jek memanjang? tak ada ke kahwin nanti happy jek memanjang... kalau ada... aku nak try lah.. tengok roomate aku nie.. hari2 dia jumpa bf dia. tak bosan ke hari2 mengadap muka dia jek.. jumpa pon bukan buat apa pon.. g makan.. jalan2 g merempit jap.. balik.. pukul 5 bangun.. gosok baju.. mandi.. terus g kerja.. malam jumpa balik muka bf dia... macam bosan jek hidup camni.. nak kata dia ikut sangat cakap bf dia.. macam bf dia yang ikut cakap dia.. mana-manalah.. 

tu hal doranglah.. aku malas nak masuk campur.. just aku dapat belajar satu benda dari dia.. aku taknak hubungan percintaan ni menghadkan aku jumpa keluarga aku... membataskan hubungan aku dengan keluarga aku.. ni sampai.. ayah sakit pon hati berbelah bagi nak balik tengok ayah sakit sebab ikut cakap bf.. last2 ayah meninggal tak sempat nak jumpa disebabkan layankan sangat kerenah bf dia yang ingat gf dia ni hak milik mutlak dia.. dia tak sedar akan tanggungjawab dia sebelom berkahwin pada sapa.. mungkin dia masih muda lagi.. so fikiran pon.. tak matang sangat.. harap2.. lepas ni apa yang berlaku pada dia tak di ulangi sekali lagi.. tanpa mak bapak kita.. hidup kuta boleh terumbang ambeng... kat mana kita nak mengadu kalau mak bapak kita dah tak ada nanti.. kat mana kita nak mintak bantuan kalau kita susah nanti.. semuanya bergantung kat mak ayah kita.. so.. selagi mereka hidup ni.. jaga elok2.. jaga hati dorang.. 

sampai sekarang dalam hati aku mainan piano tu yang berlegar2.. itulah dikatakan my heart bit..

oklah.. see you there.. nak g amik hangin luar jap. 

wassalam

No comments: